غذای من

علم مواد غذایی

غذای من

علم مواد غذایی

پیری زودرس از عوارض داروهای ضد چاقی

دبیر انجمن علمی داروسازان ایران گفت: مصرف داروهای ضد چاقی حتی اگر مورد تایید سازمان های بین المللی غذا و دارو باشد با عوارضی چون پیری زودرس پوست و بروز مشکلات قلبی، عروقی و انعقادی همراه است.   

 مصرف داروهای ضد چاقی با مکانیسم اثر دفع دست نخورده ی چربی از سلول به دلیل اختلال در روند جذب ویتامین های محلول در چربی، بدن را با مشکلات مختلفی از جمله کمبود ویتامین و املاح مواجه می کند.

 

وی با بیان این که در چنین شرایطی ویتامین های A و D همراه با چربی های دفعی از بدن خارج می شود افزود: این مساله تاثیرات سوء، از جمله از دست رفتن طراوت، شادابی و درخشش پوست و پیری آن را موجب می شود.

 

 بیماران قلبی و عروقی که داروهای ضد انعقاد از جمله وارفارین مصرف می کنند در صورت مصرف این گونه داروهای ضد چاقی در پی دفع ویتامین K با مشکلات انعقاد خون مواجه شده که جان آنان را به خطر می اندازد.

 

فرساد با اشاره به این که هیچ دارویی بدون عارضه نیست، گفت: به دلیل شیوع روز افزون چاقی، تبلیغات و شایعات روی داروهای ضد چاقی در دنیا افزایش یافته اما چون سودآور است به عوارض احتمالی و جانبی آن کمتر اشاره می شود.

 

دبیر انجمن علمی داروسازان ایران در آستانه برگزاری نهمین همایش این انجمن گفت: تنها در موارد چاقی مرضی که نمایه توده بدنی(BMI) از 27 بالاتر باشد می توان از طریق تحرک و ورزش در کنار رژیم غذایی مناسب یعنی کاهش حجم غذا و حذف مواد پُرکالری از جمله غذاهای فوری و چرب، نوشابه های قندی و شیرینی ها به اهداف کاهش وزن دست یافت.

 

 

 

منبع:تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد